Oprirea intre avioane, asa numitul stopover pare sa fie motivul nr. 1 de a vizita Oman. Oman Air a băgat o suma de zboruri din Europa în ultimul timp. Am decis sa iau câteva zile sa vedem despre ce e vorba. Aterizarea la 7 dimineață. Viza fără probleme, (on arrival), pe aeroport. Plătești echivalentul la 12 euro cu cardul sau 15 euro în efectiv și gata viza pe 7 zile.
Prima surpriza, cetățeni lucrând tot felul de munci pe care nu le-am vazut făcute de cetățeni nicăieri în Golf. De la închiriat mașini, la restaurantele din aeroport – pana și taximetriștii sunt din Oman. Mai târziu am aflat ca toți taximetristii sunt din Oman, prin lege. Statul are programe de punere a cetățenilor a lucru și se vede. Treaba are și efecte secundare. Un exemplu, persoana de la rezervări la Oman Air nu știa ce e ala stopover când am trimis mesaj cerându-i informații. Sunt și o mulțime de străini lucrând, marea majoritate a forței de munca, cu Indopak și Filipine în frunte, dar nimic ca in Dubai sau Qatar unde veci no o sa vezi unul local făcând kebaburi.
In mașină și pe drum. Surpriza, în trafic politețe si prudenta maxime. Mașini normale, rar ceva foarte scump. Băiatul de la inchirieri mi-a zis ca s-a scumpit benzina mult, acum este circa 1.80 lei pe litru.


Mascat e orașul care nu e. O adunatura de clădiri situate pe bucăți de teren cat terenuri de fotbal, legate intre ele de autostrăzi. Este enorm, nu are nici o logica, nici un fel de planificare urbana. Care pe unde avut pământ a construit ce a crezut de cuviință pe el. Surprinzător e ca nu are clădiri înalte, nici vorba e zgârie nori.
Drum întins și liber, muzica araba la radio și recitari din Coran, atmosfera perfecta. Nizwa e un orăș mai cunoscut dar totuși neînsemnat, doar fortul e de remarcat. La fel și Bahla. Am vrut sa merg la un canion numit Jabal Shams dar nu am ajuns, relativ departe și drum greu. Mersul pe munte și prin deșert ar putea fi singura treaba pentru care se merita sa vizitezi Oman.
Cazarea foarte scumpa și în orașele mai mici chiar lipsa. Mâncarea bună, cu gust și sănătoasa. Relativ ieftina dar aici poate fi înșelător datorita puterii extraordinare a rialului omanez, un rial e cam 10 lei. Intre raritati, carnea de camila, servita frumos la restaurante în mall.
Zborul Oman Air a întârziat 5 ore. Motivul invocat a fost vremea la destinație. Minciuni pe față, un alt zbor, Jet Airways, cu destinația Delhi a plecat fix la aceeași ora când era al nostru programat. Când i-am arătat la ala ne a zis ca merge pe alt e aeroport. Bineînțeles ca nu. Aeroportul din Delhi cu zboruri din Oman e unul și era pe verde, nici o problema. După multe așteptări si reasigurări ca vor rezolva sa ne pună pe alte zboruri pe cei care am pierdut avioanele din cauza întârzierii am rămas cu timpul pierdut. O suma de vorbe calmante gen avem alianță cu compania cutare și va rezolvam în Delhi. În Delhi au dispărut, agenții lor subcontractati mai că râdeau de naivitatea noastra. Pana la urma tot ce ne-au oferit au fost vouchere de masa, la cele mai ieftine doua restaurante din aeroport. Insist pe treaba asta ca in curând o sa vedeți mai multe zboruri Oman Air, cumpăra avioane și extind aeroportul. Se vor Qatar sau Etihad dar nu sunt, la relațiile cu clienții sunt ani lumina în urma.
De mers a doua oara nu as mai merge, excepție poate pentru “hiking”” în deșert. Pentru cei care lucreaza in alte tari din Golf Oman merita o vizita, ca o experienta. In orice circumstanțe – mai mult de doua zile pentru o vizita generala nu aveți nevoie și neapărat sa va închiriați mașină.